Τι δεν βάζει ποτέ στο στόμα του ένας σωστός αθλητής - AGIOI THEODOROI

ΤΙΤΛΟΙ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Σάββατο, Οκτωβρίου 17, 2020

Τι δεν βάζει ποτέ στο στόμα του ένας σωστός αθλητής


Οι επαγγελματίες αθλητές γνωρίζουν καλά ότι η σωστή διατροφή είναι το πολυτιμότερο κρυφό όπλο τους απέναντι στον υψηλό ανταγωνισμό που έχουν να αντιμετωπίσουν. Άσχετα με το στόχο τους -δημιουργία six pack, αύξηση ενέργειας και αντοχής, χτίσιμο μυών ή απλά, μελετημένο αδυνάτισμα-, η διατροφή των αθλητών είναι κάτι παραπάνω από ένα μάτσο θερμίδες που πρόκειται να καούν στα ταρτάν και τα χορτάρια.

Είναι το καύσιμο, τα λάδια, τα λάστιχα, οι αναρτήσεις και, κυρίως, η ιπποδύναμη του αγωνιστικού τους οχήματος -του σώματός τους. Γι’ αυτό και δεν βάζουν ό,τι κι ό,τι στο στόμα τους. Όταν έρθει η ώρα να επιλέξεις ανάμεσα σε τροφές που θα σε κάνουν να νιώσεις σαν αληθινός αθλητής (έστω, της ζωής) φρόντισε να επιλέξεις τις γνήσιες εκδοχές και όχι τα παρακάτω 10 φθηνά υποκατάστατα.


Διαίτης αναψυκτικά
Τα τεχνητά γλυκαντικά δεν έχουν καμία θέση στη διατροφή σου. Όχι μόνο δεν προσφέρουν κανένα όφελος για την υγεία, αλλά ένα κουτάκι αναψυκτικού διαίτης την ημέρα, ανεβάζει τα επίπεδα ινσουλίνης οδηγώντας μεσοπρόθεσμα σε παχυσαρκία, σύμφωνα με τις αναφορές μελέτης από το πανεπιστήμιο Purdue στην Ιντιάνα των ΗΠΑ.

Δημητριακά με ζάχαρη
Κανένας σοβαρός αθλητής δεν θα φτάσει στην κορυφή των επιδόσεών του ξεκινώντας τη μέρα του με ένα μπολ γεμάτο (τεχνητά) καραμελωμένη βρώμη. Η πολλή ζάχαρη θα εξαφανίσει την ενέργειά του στο επόμενο μισάωρο.

Λευκό ψωμί
Τα επεξεργασμένα λευκά άλευρα μένουν γυμνά από φυτικές ίνες, φύτρο σιταριού, και τις απαραίτητες βιταμίνες Β. Σε πλήρη αντίθεση με τα προϊόντα ολικής αλέσεως, που χαρίζουν διαρκή και ελεγχόμενη ενέργεια όλη μέρα.

Γεύμα χωρίς πρωτεΐνη
Η πρωτεΐνη είναι σημαντική για την επισκευή και την ενίσχυση του μυϊκού ιστού, ενώ βοηθά επίσης στη διατήρηση χαμηλότερων επιπέδων σακχάρου στο αίμα και στην αύξηση του κορεσμού. Καλός ο χυλός βρώμης για πρωινό, αλλά όχι χωρίς δυο ασπράδια αβγών και μια χούφτα καρύδια στο πλάι.


Κρακεράκια
Ένα πρέτζελ από το φούρνο δείχνει να είναι υγιεινό. Αλλά δεν έχει ποιοτικές φυτικές ίνες και λιπαρά. Πολύ χειρότερη η εικόνα των αλμυρών σνακ μέσα σε σακουλάκια: μόλις 10 κρακεράκια σε φορτώνουν 250 θερμίδες και τόνους αλατιού.

Ενεργειακές μπάρες
Το πρόβλημα εδώ είναι ότι τα περισσότερα «αθλητικά» σνακ περιέχουν ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά. Μείνε στα βασικά συστατικά τους: ξηροί καρποί, σταφίδες, αποξηραμένα φρούτα και μαύρη σοκολάτα. Ή ψάξε για μπάρες χωρίς ζάχαρη και άλλα γλυκαντικά πρόσθετα.

Ενεργειακά ποτά
Τα αναψυκτικά που είναι ενισχυμένα με ηλεκτρολύτες, συνήθως περιέχουν έως και 34 γραμμάρια ζάχαρης. Γι’ αυτό και οι κανονικοί αθλητές (και όχι οι περαστικοί των γυμναστηρίων) προτιμούν το νερό ως πηγή ενυδάτωσης και πλήρωσης του οργανισμού τους. Ή το νερό καρύδας. Ή έναν φρέσκο χυμό. Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Obesity («Παχυσαρκία») αποδεικνύει ότι τα άτομα που καταναλώνουν ένα ή δυο αθλητικά ποτά ημερησίως παχαίνουν περισσότερο από όσους δεν πίνουν κανένα.

Ποπ κορν
Είτε έτοιμο και συσκευασμένο είτε (πάλι έτοιμο) φτιαγμένο στο φούρνο μικροκυμάτων, τα κορεσμένα λίπη συνδυαστικά με τεράστια επίπεδα αλατιού (και, σε ορισμένες περιπτώσεις, πλήθος ανθυγιεινών χημικών συντηρητικών), τα καλαμπόκια δεν είναι καύσιμο, αλλά πυρηνική βόμβα. Υπάρχει και η καλή πλευρά, ωστόσο. Αγοράζοντας βιολογικούς σπόρους καλαμποκιού που θα τηγανίσεις σε μια κατσαρόλα με λίγο ελαιόλαδο προσφέρεις στον οργανισμό σου υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών και μια πλούσια δόση φυτικών ινών.

Ριζογκοφρέτα
Διατηρεί τη φήμη του υγιεινού υποκατάστατου, όμως σαν τροφή είναι εντελώς άδεια από θρεπτικά συστατικά -και οι αθλητές θέλουν θερμίδες για να κρατήσουν τα επίπεδα ενέργειάς τους υψηλά. Επιπλέον, ως υδατάνθρακας, η ριζογκοφρέτα έχει γλυκαιμικό δείκτη 91, αριθμός που δεν απέχει και πολύ από την καθαρή γλυκόζη -101. Φρούτο και πάλι φρούτο.

Αλκοόλ
Αυτό, προφανώς το περίμενες -αν και δεν το ευχόσουν. Η συχνή κατανάλωση οινοπνεύματος αφυδατώνει τον οργανισμό, κάτι που οδηγεί σε αδυναμία της μυϊκής αποθεραπείας και μείωση των επιδόσεών σου σε ενεργειακό επίπεδο. Μια μπύρα, ωστόσο, δεν κάνει καθόλου κακό.

ΠΗΓΗ

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here