Οι 10 συνήθεις που μειώνουν το προσδόκιμο ζωής - Agioi Theodoroi.gr

Τελευταία Νέα

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 29, 2021

Οι 10 συνήθεις που μειώνουν το προσδόκιμο ζωής


Όλοι οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι η κατανάλωση αλκοόλ, το κάπνισμα και η αυξημένη χρήση ζάχαρης επηρεάζουν την υγεία. Υπάρχουν όμως δέκα πιο επιβλαβείς συνήθειες, πιθανώς λιγότερο γνωστές αλλά εξίσου θανατηφόρες, αφού προκαλούν, μεταξύ άλλων, καρδιαγγειακές παθήσεις.

Μέσα σε 150 χρόνια το προσδόκιμο ζωής υπερδιπλασιάστηκε. Αυτό σημαίνει πως από τα 35 έτη που οι άνθρωποι έφταναν να ζουν στην Ευρώπη το 1870, σήμερα ο μέσος όρος φτάνει επιτυχώς έως τα 80.
Είναι πασιφανές πως ο άνθρωπος επιθυμεί να μακροημερεύσει. Ωστόσο, δεν φτάνει απλώς η επιθυμία ή τα καλά γονίδια καθώς υπάρχουν καθημερινές συνήθειες που μειώνουν το προσδόκιμο ζωής διότι εμείς οι ίδιοι άθελα μας βλάπτουμε τον οργανισμό μας.

Ποιες όμως είναι οι 10 συνήθειες που πιθανώς αγνοούμε;

1. Παράλειψη του πρωινού γεύματος
Ένα υγιεινό πρωινό είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσετε τη μέρα σας από παιδί μέχρι το βαθύ γήρας. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Circulation, συσχετίστηκε η κατανάλωση του πρωινού με τον μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης ισχαιμικής καρδιακής νόσου.

2. Η στοματική υγιεινή
Η συσχέτιση της υγιεινής του στόματος και της καρδιάς είναι κάτι που αρκετοί άνθρωποι αγνοούν. Σύμφωνα με έρευνες που μπορείτε να βρείτε στο BMJ Postgraduate Medical Journal, τα στοματικά βακτήρια μπορούν να επιφέρουν αθηροσκλήρωση που αυξάνει την πιθανότητα καρδιακής προσβολής.


3. Μοναξιά
Οι κοινωνικές συναναστροφές και ένα δίκτυο φίλων συμβάλουν στο να είναι ο άνθρωπος πιο ευτυχισμένος διασφαλίζοντας μια καλύτερη ψυχική υγεία για μια μακρά περίοδο. Μάλιστα, μια μελέτη στο περιοδικό Heart δείχνει ότι η κοινωνική απομόνωση μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιακών παθήσεων. Όσοι άνθρωποι ανέφεραν ότι είχαν κακές κοινωνικές σχέσεις είχαν 29% περισσότερες πιθανότητες να πάθουν ισχαιμική καρδιοπάθεια από εκείνους που είχαν αγαστές σχέσεις με κόσμο και φίλους.

4. Έλλειψη ύπνου ή περισσότερες των οκτώ
Χωρίς αμφιβολία, το να μην κοιμόμαστε αρκετά δεν είναι καλό για τον οργανισμό. Αλλά και ο υπερβολικός ύπνος από πλευράς ωρών (άνω των 8) μπορεί να είναι ακόμη πιο επιβλαβής για την καρδιά.

Τα αποτελέσματα μιας γενικής έρευνας που δημοσιεύτηκε στο Journal of the American Heart Association αποκαλύπτουν ότι ο ύπνος πάνω από οκτώ ώρες ενέχει υψηλό κίνδυνο ανάπτυξης καρδιαγγειακών παθήσεων. Ταυτόχρονα, στην περίπτωση αυτών που ξεκουράζονται για εννέα ώρες, το επίπεδο αυτής της απειλής αποδεικνύεται μέτριο. Αν κοιμάστε περίπου 11 ώρες, αυξάνεται κατά 44%.

5. Η έλλειψη γέλιου
Το γέλιο μπορεί να μην είναι το πιο αποτελεσματικό φάρμακο, αλλά βοηθά στην καλή ψυχολογία και στην υγεία της καρδιάς. Έρευνα στο περιοδικό Nature διαπίστωσε ότι αυτή η συνήθεια βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και, κατά συνέπεια, την υγεία της καρδιάς. Ως εκ τούτου, μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής.

6. Η έλλειψη σεξ
Το να μην κάνετε τακτικά σεξ, για παράδειγμα, μία φορά τον μήνα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης που δημοσιεύθηκαν στο American Journal of Cardiology.

7. Έλλειψη ωμέγα 3 λιπαρών
Η έλλειψη ωμέγα-3 λιπαρών οξέων είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που ευθύνονται για τις καρδιαγγειακές παθήσεις, τόνισε η ειδικός διατροφής και φυσικής κατάστασης Ariane Hundt. Για να τα ανακτήσετε, μπορείτε να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας ιχθυέλαιο, οστρακοειδή και συμπληρώματα διατροφής.

8. «Όχι» στην κατάχρηση των ωμέγα 3 λιπαρών
«Είναι σημαντικό να διατηρηθεί μια ισορροπία μεταξύ ωμέγα-6 και ω-3 λιπαρών οξέων», λέει η Τζέσικα Γουίλχελμ, επικεφαλής της Wellnicity Clinic.«Η αναλογία μεταξύ ωμέγα-6 και ωμέγα-3 πρέπει να είναι 4: 1 προς 2: 1. Ωστόσο, τείνουμε να τα καταναλώνουμε σε μεγαλύτερες ποσότητες. Αποφύγετε την κατανάλωση καλαμποκιού και φυτικών ελαίων, καθώς τα περιέχουν σε αυξημένη ποσότητα.

9. Μειωμένη κινητική δραστηριότητα - άσκηση
Η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας αποτελεί παράγοντα κινδύνου για καρδιακές παθήσεις. Η άθληση βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, του επιπέδου στρες και της χοληστερόλης, γεγονός που μειώνει την πιθανότητα καρδιακής προσβολής.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, 30 λεπτά μέτριας σωματικής δραστηριότητας την ημέρα ή 150 λεπτά την εβδομάδα είναι αρκετά. Το να ασχολείστε με πολλά αθλήματα μπορεί να οδηγήσει στο λεγόμενο σύνδρομο καρδιάς του αθλητή αυξάνοντας το επίπεδο κορτιζόλης και αδρεναλίνης εξηγεί η Hundt.

10. Επιλέξτε να ζήσετε σε χαμηλό υψόμετρο
Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Frontiers in Physiology, η διαβίωση ειδικά μετά τα 40 έτη σε βουνά με υψηλό υψόμετρο συνδέεται με υψηλό κίνδυνο ανάπτυξης μεταβολικού συνδρόμου που μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακές παθήσεις.
Να σημειωθεί πως στις λεγόμενες κακές συνήθειες περιλαμβάνονται η κατανάλωση αλκοόλ, η νυχτερινή εργασία, η έλλειψη άσκησης και η καθιστική ζωή, τα υψηλά επίπεδα σακχάρου και χοληστερόλης, η μη αντιμετώπιση του άγχους και της κατάθλιψης καθώς και η κατανάλωση πολλής καφεΐνης.










 

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Σελίδες