Δακτύλιος: Ποια αυτοκίνητα τρώνε κόκκινη κάρτα - Agioi Theodoroi.gr

Τελευταία Νέα

Σάββατο, Οκτωβρίου 09, 2021

Δακτύλιος: Ποια αυτοκίνητα τρώνε κόκκινη κάρτα


Έξωση από το δακτύλιο της Αθήνας για πολλά οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας δείχνουν οι σημερινές εξαγγελίες του υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, με τις οποίες ανάβει το πράσινο φως για κατ΄εξαίρεση είσοδο στο δακτύλιο μόνο στα ηλεκτρικά οχήματα.


Με αυτόν τον τρόπο ανατρέπεται πλήρως η Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία είχε συνυπογραφεί και από το συγκεκριμένο υπουργείο μόλις τον περασμένο Απρίλιο και πλέον θα αποκλείονται από την ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο όσα οχήματα κινούνται με αέρια καύσιμα, είναι κατηγορίας Euro 5 και Euro 6 ή εντελώς καινούρια με ημερομηνία ταξινόμησης από 1η Ιανουαρίου 2021 και χαμηλές εκπομπές ρύπων.


Πρόκειται για τις κατηγορίες, στις οποίες βάσει της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, επιτρεπόταν να εισέρχονται στο δακτύλιο. Το γεγονός αυτό μάλιστα είχε αποτελέσει για πολλούς κατοίκους του λεκανοπεδιου κίνητρο για την αγορά συγκεκριμένου τύπου οχήματος.

Κι όλα αυτά τη στιγμή που το υπουργείο μελετά ήδη τη διεύρυνση του δακτυλίου, όπως αποκάλυψε ο κ. Καραμανλής.


Ο δακτύλιος – αν και συγκοινωνιολογικά ξεπερασμένος ως μέτρο βελτίωσης του κυκλοφοριακού προβλήματος - επιστρέφει από τις 25 Οκτωβρίου, αλλά αυτή τη φορά ...«καθαρός». Ο «καθαρός δακτύλιος», σύμφωνα με τον υπουργό, θα ειναι η νέα φιλοσοφία του δακτυλίου, η οποία θα καταργεί όλα τα «παραθυράκια» και τις εξαιρέσεις, ενώ εντάσσεται στο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα», το οποίο περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

«Αυτός ο δακτύλιος θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών - ζυγών. Αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά: Τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα “παραθυράκια”. Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε ‘‘Καθαρό Δακτύλιο’’», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Οι δηλώσεις έχουν ήδη προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων, ενώ από πλευράς του υπουργείου δεν έχει διευκρινιστεί εάν τα εξαιρούμενα οχήματα θα τρώνε ...κόκκινη κάρτα από την πρώτη μέρα επανεφαρμογής του δακτυλίου, την 25η Οκτωβρίου.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε γράψει το «ethnos.gr», με την απόφαση του Απριλίου, η οποία ανακοινώθηκε αλλά δεν πρόλαβε σχεδόν καθόλου να εφαρμοστεί εξαιτίας των αλλεπάλληλων αναστολών του δακτυλίου, επιτρεπόταν η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:

- των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

- των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

- των οχημάτων, τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι την ώρα που το υπουργείο Μεταφορών προωθεί την ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο μόνο για τα ηλεκτρικά οχήματα, έχει ήδη εκδώσει απόφαση, με την οποία παρατείνει για ακόμα μία διετία, έως τον Σεπτέμβριο του 2023, την κυκλοφορία παλαιών λεωφορείων της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), τα οποία έπρεπε να είχαν ήδη αποσυρθεί από την κυκλοφορία χρόνια πριν και είναι εξαιρετικά γηρασμένα και ρυπογόνα.

Διευρύνεται ο δακτύλιος
Στο υπουργείο Μεταφορών φαίνεται ότι ήδη έχουν καταλήξει στην αύξηση της ακτίνας του δακτυλίου και αυτό που μένει να αποφασιστεί είναι το πόσο θα διευρυνθεί.

Οπως είπε ο κ. Καραμανλής, το υπουργείο πραγματοποιεί ήδη μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.

Παράλληλα εκτός των αλλαγών στο δακτύλιο σχεδιάζει ακόμα δύο κινήσεις για τη βελτίωση της κυκλοφοριακής εικόνας της Αθήνας, η οποία έχει πλέον μετατραπεί σε ένα τεράστιο πάρκινγκ ακινητοποιημένων οχημάτων.

Η μία είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα. Ηδη υπάρχει συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία: «Το ζήτημα που υπάρχει με την τροφοδοσία δημιουργεί πραγματικό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας. Άποψή μας είναι ότι πρέπει να αναπροσαρμοστεί το ωράριο και να ξέρει ο καθένας πότε πρέπει να κάνει τροφοδοσία και πώς πρέπει να κάνει την τροφοδοσία», εξήγησε ο κ. Καραμανλής.

Ενα μακροπρόθεσμο μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα», που ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων για τη δημιουργία ενός Ενιαίου Παρατηρητηρίου Μεταφορών στην Αττική, δηλαδή ενός θεσμοθετημένου ενιαίου φορέα, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η Περιφέρεια και δύο υπουργεία. «Επομένως νομίζω ότι ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας θα μας λύσει μακροπρόθεσμα αρκετά προβλήματα», εκτίμησε ο κ. Καραμανλής.

Όσον αφορά εξάλλου στο «Μεγάλο Περίπατο», καταρχάς σημείωσε ότι είναι σωστή η γενικότερη κατεύθυνση καθώς σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης ο στόχος των σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι να βγουν τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αλλά επισήμανε ότι για αυτό είναι σπουδαίο να υπάρχει ένα θεσμοθετημένο Παρατηρητήριο, ώστε να μην κάνει ο κάθε φορέας κάτι μόνος του, χωρίς να είναι σε απόλυτη συνεννόηση με τους άλλους φορείς. Προανήγγειλε μάλιστα και «διορθώσεις» στον Μεγάλο Περίπατο: «Εκεί που υπάρχουν δυσλειτουργίες ο Δήμος και ο Δήμαρχος θα σκύψουν πάνω από το ζήτημα και θα κάνουν διορθώσεις».












 

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Σελίδες