Η Black Friday εξελίσσεται σε Black November - AGIOI THEODOROI

ΤΙΤΛΟΙ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Κυριακή, Νοεμβρίου 15, 2020

Η Black Friday εξελίσσεται σε Black November


Επιθετικές εκπτωτικές προσφορές ξεκίνησε ήδη από χθες το λιανεμπόριο, έχοντας πλέον εισέλθει στην πρακτική της Black Friday νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, γεγονός που υπογραμμίζει την αναδιάταξη που έφερε η πανδημία του κορονοϊού στη λειτουργία του.
Αρκετοί επέλεξαν εντός του διαστήματος των ενδιάμεσων εκπτώσεων να προβούν σε μεγάλες εκπτώσεις, άλλοι αξιοποιώντας τον όρο Black Friday και άλλοι τις flash (σύντομες) εκπτώσεις. Το χορό άνοιξε χθες η Estee Lauder Greece μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος, προσφέροντας εκπτώσεις από 40% έως 60%. Κατά πόδας ακολούθησε το ηλεκτρονικό κατάστημα atticabeauty.gr με αντίστοιχες εκπτώσεις, που "πέρασαν" και στο νεοσύστατο atticadps.gr το οποίο προς το παρόν διαθέτει αξεσουάρ.

Με μια τρίωρης διάρκειας ενέργεια η Κωτσόβολος, προχώρησε αργά το βράδυ της Παρασκευής σε εκπτώσεις κατά 30% στις τηλεοράσεις, ενώ "εκπτωτικό σαββατοκύριακο" τρέχει το Public.gr για σειρά προιόντων.


Φέτος δεν θα δούμε τέτοιες εικόνες EUROKINISSI

Προς το παρόν η πλειονότητα του λιανεμπορίου κινείται στο πλαίσιο του 15νθημέρου των ενδιάμεσων εκπτώσεων, με καμπάνιες ενημέρωσης που προφανώς θα κλιμακωθούν, καθώς μπαίνουμε στο δεύτερο 15νθήμερο του μήνα. Η αλυσίδα Plaisio προωθεί ήδη την black list (προεγγραφή των καταναλωτών για άμεση ενημέρωση σε προσφορές) αλλά και νέες υπηρεσίες (άτοκες αγορές εξ αποστάσεως) αλλά και ταχεία παράδοση εμπορευμάτων. Η Praktiker, όπως και πέρυσι ξεκινά επίσης εγγραφή καταναλωτών για την επικείμενη ημέρα μεγάλων προσφορών στις 27 Νοεμβρίου.


Σύμφωνα με πληροφορίες, όπως και τις προηγούμενες χρονιές οι προσφορές θα ενταθούν νωρίτερα από την ημερομηνία ορόσημο της 27 η Νοεμβρίου (πιθανότατα την Κυριακή 22 Νοεμβρίου), προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο όγκος των παραγγελιών. Πάντως αρκετοί έμποροι σημειώνουν ότι σ΄ένα διευρυμένο χρονικό πλαίσιο "χάνεται" και η έννοια των "έκτακτων" εκπτώσεων και αποδυναμώνεται η δυνατότητα του καταναλωτή να συγκρίνει τιμές και να προβεί σε αγορές, γεγονός που είναι εξάλλου και το ζητούμενο.


BLACK FRIDAY- ΜΑΥΡΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ) EUROKINISSI

Από την άλλη, με κλειστά καταστήματα και μοναδικό κανάλι πώλησης το internet και τις τηλεφωνικές παραγγελίες, μικροί και μεγάλοι της αγοράς επιχειρούν να λύσουν την εξίσωση και να διασώσουν τζίρο, ιδίως μέσα σε έναν από τους πλέον εμπορικούς μήνες του χρόνου. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως αν και η ζήτηση φέτος θα είναι χαμηλότερη – είτε λόγω συνθηκών, είτε λόγω σαφούς μείωσης των εισοδημάτων- εν τούτοις ο καταναλωτής θα κυνηγήσει τις προσφορές.

Έτσι, πέρα από το συνήθη ανταγωνισμό, το λιανεμπόριο καλείται φέτος να διεκδικήσει μερίδιο από μια μικρότερη πίτα.

Πέρυσι το λιανεμπόριο κινήθηκε μάλλον συντηρητικά από άποψη μείωσης τιμών. Αν και διεθνώς οι μειώσεις τιμών ξεκινά από το 40% και φθάνει έως το 70%, στην εγχώρια αγορά θεωρήθηκε έκπτωση ακόμη και το 15% και 20%. Είναι ενδεικτική η περυσινή στατιστική που κατέγραψε το Skroutz.gr , όπου συνολικά από όλα τα προϊόντα που αγοράστηκαν την Black Friday μέσω της πλατφόρμας του, μόνο το 15% είχε ουσιαστικά σημαντική έκπτωση σε σχέση με προηγούμενες περιόδους και περίπου 1,5% παρουσίασε αύξηση στην τιμή. Το υπόλοιπο 83,5% των προϊόντων αγοράστηκαν σε παρόμοια τιμή


.

Φέτος, ωστόσο, οι συνθήκες προοιωνίζονται μεγάλες εκπτώσεις προκειμένου να διασωθεί μέρος του τζίρου. Σύμφωνα με εκτιμήσεις κατά το διάστημα μετά το πρώτο lockdown, το λιανεμπόριο ανέκτησε μέρος των πωλήσεων, ωστόσο από τον Αύγουστο και μετά οι πωλήσεις σταθεροποιήθηκαν σε μια μέση πτώση της τάξης του 8%-10%.
Το δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου, όπου παραδοσιακά πραγματοποιείται το 20%-30% των πωλήσεων της χρονιάς, αλλά και το διάστημα που βγαίνει η όποια κερδοφορία των επιχειρήσεων, φέτος αποδεικνύεται "κουτσουρεμένο" λόγω των περιορισμών.

Το ηλεκτρονικό κανάλι, που απέκτησε νέο μέγεθος μέσα στο 2020, αποτελεί πλέον τη μόνη διέξοδο, αλλά δεν μπορεί να καλύψει τις πωλήσεις και των φυσικών καταστημάτων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2019 άγγιζε το 7%, ωστόσο στην τρέχουσα χρονιά έχει κερδίσει τόσο καταναλωτές όσο και επιχειρήσεις. Σύμφωνα με εκτίμηση του GRECA – του Ελληνικού συνδέσμου για το ηλεκτρονικό εμπόριο, που εκπροσωπεί το 70% της συγκεκριμένης αγοράς- οι πωλήσεις αγαθών το 2019 άγγιζαν τα 7,5 δισ. ευρώ, ενώ η πρόβλεψη για το 2020 ήταν πως ο τζίρος θα άγγιζε τα 11-12 δισ.ευρώ. Είναι σημαντικό δε να σημειωθεί ότι η παραπάνω εκτίμηση είχε σχηματιστεί πριν τη επέλαση της πανδημίας, τα lockdowns και τις ανακατατάξεις που έφερε στην αγορά.

Σ’αυτό το πλαίσιο, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ξεπεράσουν τα προβλήματα που προκάλεσαν το "βραχυκύκλωμα" παραδόσεων του προηγούμενου Μαρτίου-Απριλίου, επιστρατεύοντας κάθε δυνατότητα. Στο διάστημα που έχει μεσολαβήσει όλες οι επενδύσεις και οι σχεδιασμοί των μεγάλων αλυσίδων αφορούν εξάλλου τη λειτουργία τόσο των αποθηκών και των εσωτερικών διαδικασιών, όσο και το "έξτρα μίλι" δηλαδή την παράδοση των προϊόντων στον τελικό καταναλωτή εγκαίρως.

Κάποιοι αξιοποιούν τον ιδιόκτητο στόλο και άλλοι επεκτείνουν και αναβαθμίζουν τις συνεργασίες με τις εταιρείες μεταφορών. Σύμφωνα δε με παράγοντες της αγοράς, η επίδοση παράδοσης κατά τη φετινή Black Friday, αποτελεί μεγάλο στοιχείο του ανταγωνισμού, με κερδισμένους εκείνους που διαθέτουν την ευελιξία ελέγχου των παραδόσεων με δικό τους στόλο.

Η πρόταση δε για μετάθεση της Black Friday σε μεταγενέστερο χρόνο – μέσα στο Δεκέμβριο, όπως εισηγήθηκε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης- βρίσκει αντίθετη την πλειονότητα του λιανεμπορίου. Εκτός του ότι η συμφόρηση παραγγελιών δεν φαίνεται να μπορεί να αποφευχθεί, σύμφωνα με παράγοντες του εμπορίου, κανείς δεν θα ήθελε να θυσιάσει το μεικτό περιθώριο κέρδους του μέσα στον πλέον εμπορικό μήνα της χρονιάς, και ειδικότερα αυτής της χρονιάς, όπου ούτως ή άλλως, η όποια καταναλωτική ζήτηση είναι πολύτιμη.

Πέννυ Κούτρα-news247.gr

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here