Το «κόλπο» των σούπερ μάρκετ με το κόστος στο ρεύμα -Τι θα κάνουν - Agioi Theodoroi.gr

Τελευταία Νέα

Δευτέρα, Φεβρουαρίου 28, 2022

Το «κόλπο» των σούπερ μάρκετ με το κόστος στο ρεύμα -Τι θα κάνουν


Τα σούπερ μάρκετ το «ψάχνουν» πλέον με επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά συστήματα ώστε να παράγουν ρεύμα για ιδία χρήση και να περιορίσουν τα έξοδά τους και το ενεργειακό κόστος.


Όπως για παράδειγμα ο όμιλος METRO που προγραμματίζει επενδύσεις 45 εκατ. ευρώ, όπως ανέφερε κατά την επίσκεψη του στην HoReCa o Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Αριστοτέλης Παντελιάδης.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, το κόστος ενέργειας έχει αυξηθεί άνω του 80% μεσοσταθμικά σε σχέση με πέρυσι και παράλληλα αποτελεί το δεύτερο πιο υψηλό πλέον έξοδο λειτουργίας -μετά τη μισθοδοσία προσωπικού- ξεπερνώντας πλέον σε ποσοστό το 10% των συνολικών λειτουργικών εξόδων.

Η METRO δεν είναι η μοναδική εταιρεία του κλάδου που αποφάσισε να επενδύσει στις ΑΠΕ. Ήδη η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει φωτοβολταϊκά πάνελς σε κάποια καταστήματά της, αλλά η παραγωγή είναι μικρή, ενώ στο νέο κατάστημα της Σκλαβενίτης στο πρώην ακίνητο της Renault, επί των οδών Λ. Θεσσαλονίκης, Σκρα και Λαχανά στη Ν. Φιλαδέλφεια, υπάρχει πρόβλεψη για τοποθέτηση στην οροφή της κατασκευής φωτοβολταϊκών συστοιχιών.


Μεγάλα σχέδια για την ενεργειακή αυτονομία της κάνει και η «Διαμαντής Μασούτης». Πέρα από τον σχεδιασμό για την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων net metering σε στέγες καταστημάτων η αλυσίδα ετοιμάζεται να κάνει ένα σοβαρό άνοιγμα προς την αγορά των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας μέσω της δημιουργίας πάρκων. Πληροφορίες αναφέρουν πως ήδη στα σκαριά βρίσκεται μία σημαντική συμφωνία.

Από τους πρώτους που μπήκαν στη διαδικασία να χρησιμοποιήσουν στέγες καταστημάτων για την παραγωγή ρεύματος μέσω συστημάτων φωτοβολταϊκών ήταν η Lidl Ελλάς, στο πλαίσιο της πολιτικής υπέρ της βιώσιμης ανάπτυξης που ακολουθεί. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το πρόγραμμα επέκτασης των συγκεκριμένων επενδύσεων θα συνεχιστεί την επόμενη διετία.

Η πρώτη αλυσίδα που επένδυσε στις ΑΠΕ είναι η «Χαλκιαδάκης», στην Κρήτη, στην οποία διατηρεί ποσοστό συμμετοχής η «Σκλαβενίτης» (40%).


Η επένδυση στις ΑΠΕ θα βοηθήσει τις αλυσίδες, όπως λέει άλλο στέλεχος γνωστής αλυσίδας, “να ανεξαρτητοποιηθούν ενεργειακά ακόμη και να γίνουν παραγωγοί ενέργειας ή να συμμετάσχουν σε σχήματα παραγωγών ενέργειας σε μεγάλα πάρκα”.

Δεδομένου ωστόσο ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ διαθέτουν και άλλες βαριές υποδομές -πέραν των καταστημάτων τους- όπως τα μεγάλα logistics κέντρα και οι αποθήκες εξυπηρέτησης των online καταστημάτων τους ο κλάδος σχεδιάζει συμπράξεις με εξειδικευμένους ηλεκτροπαραγωγούς και παρόχους, για επενδύσεις μεγαλύτερης κλίμακας τα επόμενα χρόνια.aftodioikisi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Σελίδες