Με μια σειρά στοιχείων, που βασίζονται στους ελέγχους της, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, “φωτογραφίζει” όργιο φοροδιαφυγής σε συγκεκριμένους κλάδους του αυτοκινήτου, την ώρα που ante portas είναι η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου, για το οποίο υπάρχουν ενστάσεις. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν πηγές της Αρχής, ο κλάδος του αυτοκινήτου εμφανίζει ποσοστά παραβατικότητας, τα οποία προσεγγίζουν το 70%.
Συγκεκριμένα από την ΑΑΔΕ για να απαντήσουν στην κριτική που δέχεται το μέτρο του ψηφιακού πελατολογίου προτάσσουν την αρνητική πρωτιά που έχουν τα συνεργεία αυτοκινήτων, με ποσοστό 67%. Επίσης, σημειώνουν ότι σε παραβατικότητα ακολουθούν τα πλυντήρια αυτοκινήτων, με 60%. Τέλος, σημαντικά χαμηλότερα από τους άλλους δύο κλάδους, αλλά σε επίσης υψηλά επίπεδα βρίσκεται η φοροδιαφυγή στους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων (parking), όπου 4 στις 10 επιχειρήσεις δεν δηλώνουν όλα όσα εισπράττουν. Συγκεκριμένα, το ποσοστό φτάνει το 41%.
Υπενθυμίζεται ότι ΑΑΔΕ στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής βάζει το ψηφιακό πελατολόγιο, που ουσιαστικά αποτυπώνει σε πραγματικό χρόνο πελάτες και οχήματα που εισέρχονται σε συνεργεία, πάρκινγκ κτλ. Η εφαρμογή του ξεκινά την 1η Ιουλίου και με βάση την ΑΑΔΕ, με αυτόν τον τρόπο διευκολύνεται η ελεγκτική διαδικασία σε κατηγορίες επιχειρήσεων που σχετίζονται με τη συντήρηση, πλύση, επισκευή και ενοικίαση οχημάτων. αναλυτικά το μέτρο αφορά:
Συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων
Φανοποιεία
Πλυντήρια αυτοκινήτων
Χώροι στάθμευσης
Επιχειρήσεις τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων κ.ά.
Εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μηχανημάτων
Τι είναι το ψηφιακό πελατολόγιο;
Με το ψηφιακό πελατολόγιο, για κάθε όχημα που εισέρχεται στην επιχείρηση, θα πρέπει να γίνεται ψηφιακή καταγραφή εισόδου και εξόδου. Η καταγραφή θα γίνεται μέσω της ειδικής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ και θα συνδέεται με την έκδοση των παραστατικών (αποδείξεις/τιμολόγια). Η μη δήλωση οχήματος ή πελάτη ισοδυναμεί με παράλειψη υποβολής πληροφοριακής δήλωσης και επισύρει πρόστιμο 100 ευρώ ανά παράβαση.
Μέσα στον Ιούνιο, το νέο σύστημα θα ενσωματωθεί και στο myDATAapp για κινητά τηλέφωνα, δίνοντας στους επαγγελματίες τη δυνατότητα να σκανάρουν την πινακίδα του οχήματος και να δηλώνουν την είσοδο-έξοδο με απλό τρόπο. Ωστόσο, όπως τονίζουν εκπρόσωποι της αγοράς, αυτό δεν λύνει τα ουσιαστικά προβλήματα.
Ενστάσεις
Αξίζει να σημειωθεί ότι φορείς όπως η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας (ΚΕΕΕ) και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ) έχουν ήδη εκφράσει σοβαρές επιφυλάξεις ζητώντας αναθεώρηση του μέτρου. Όπως υποστηρίζουν, το σύστημα είναι τεχνικά ασύμβατο με τις υπάρχουσες εμπορικές εφαρμογές των επιχειρήσεων, δεν έχει γίνει καμία πιλοτική εφαρμογή, ενώ οι επιχειρηματίες καλούνται να συμμορφωθούν χωρίς επαρκή χρόνο προσαρμογής.
Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕ, εντοπίζονται τεχνικά κενά, ελλιπείς προδιαγραφές και προβλήματα σε βασικές λειτουργίες της πλατφόρμας, τα οποία καθιστούν την εφαρμογή πρακτικά ανεφάρμοστη στις περισσότερες περιπτώσεις.
Πάντως η ΑΑΔΕ εμφανίζεται αποφασισμένη να προωθήσει το ψηφιακό πελατολόγιο και σε άλλους κλάδους και δη σε χώρους με κοινωνικές εκδηλώσεις (γάμοι, βαπτίσεις), ξενοδοχεία και τουριστικές υπηρεσίες.news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου