Μισέλ Μουτόν, η μόνη γυναίκα νικήτρια του Ράλι Ακρόπολις (pics & vids) - Agioi Theodoroi.gr

Τελευταία Νέα

Τρίτη, Αυγούστου 31, 2021

Μισέλ Μουτόν, η μόνη γυναίκα νικήτρια του Ράλι Ακρόπολις (pics & vids)


Η μεγάλη κυρία των αγώνων αυτοκινήτου, η Γαλλίδα Μισέλ Μουτόν, ήταν η μόνη γυναίκα που κατάφερε να κυριαρχήσει στον εμβληματικό μας αγώνα το 1982, απέναντι σε εξαιρετικά ταλαντούχους αντιπάλους.
Το όνομα Μισέλ Μουτόν έχει ιδιαίτερο βάρος στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η Γαλλίδα πρωταγωνίστησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι σε μια εποχή που είχε να «δαμάσει» τα πιο δύσκολα αυτοκίνητα και να ανταγωνιστεί μερικά από τα «ιερά τέρατα» των ράλι, οδηγούς που όχι μόνο κοίταξε στα μάτια αλλά κέρδισε πολλές φορές και πολύ πειστικά, για να γράψει το όνομά της με χρυσά γράμματα στην ιστορία του σπορ. Σαν σήμερα, στις 23 Ιουνίου 1951, η Μισέλ Μουτόν ήρθε στον κόσμο για τον κατακτήσει πίσω από ένα τιμόνι, όπως θα μπορούσε να τον είχε κατακτήσει πίσω από ένα γραφείο.
Πολυπράγμων και αποτελεσματική

Η Μισέλ Μουτόν είναι ένας ταλαντούχος άνθρωπος και αυτό έγινε φανερό από πολύ νωρίς. Γεννημένη στην πόλη Grasse της Νότιας Γαλλίας, πάντα ξεχώριζε σε ότι κι αν έκανε, είτε ήταν τα σπορ, είτε ο χορός, είτε οι ακαδημαϊκές επιδόσεις. Προοριζόταν για καριέρα στο νομικό κλάδο αλλά από πολύ νωρίς την κέρδισαν τα αυτοκίνητα και οι αγώνες. Στα βουνά γύρω από το μέρος που μεγάλωσε γίνονταν συνεχώς Ειδικές Διαδρομές αγώνων ράλι και ο βρυχηθμός των κινητήρων πάντα τη γοήτευε. Και η πρώτη της βόλτα με το 2CV του πατέρα της, όταν ήταν ακόμα έφηβη, ήταν αρκετή για να καθορίσει την πορεία που θα ακολουθούσε στη ζωή της.




Η πρώτη της πραγματική εμπειρία από τα ράλι ήρθε όταν νεαρή κοπέλα άρχισε να κάνει το συνοδηγό σε ερασιτεχνικούς αγώνες. Γρήγορα πέρασε από το δεξί κάθισμα στο αριστερό και άρχισε να δείχνει το ταλέντο της. Ένας από τους πρώτους που το εντόπισε ήταν ο πατέρας της, οποίος έκανε μια συμφωνία μαζί της. Της αγόρασε μια Alpine A110 και χρηματοδότησε μία αγωνιστική χρονιά. Αν έφερνε καλά αποτελέσματα, θα μπορούσε να συνεχίσει. Αν όχι, θα επέστρεφε στη νομική.
Αστέρι σε άσφαλτο και χώμα

Τα επόμενα χρόνια η Μουτόν έτρεξε σε αρκετά ράλι και κέρδισε την κατηγορία των γυναικών τόσο στο Γαλλικό όσο και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Πήρε επίσης γεύση και από αγώνες πίστας, με συμμετοχή στις 24 Ώρες του ΛεΜάν το 1975. Οι επιτυχίες και το ταλέντο της μελαχρινής Γαλλίδας δεν έμειναν απαρατήρητα. Η γαλλική εταιρεία πετρελαιοειδών Elf της πρόσφερε χορηγία και η Μουτόν συνέχισε να τρέχει στο Γαλλικό Πρωτάθλημα και σε κάποιους αγώνες του Π.Π. Ράλι. Το 1977 εντάχθηκε στο δυναμικό της Fiat, οδηγώντας το 131 Abarth και το 1980 στο Γύρο της Κορσικής βρέθηκε μέχρι τη 2η θέση, προτού αντιμετωπίσει προβλήματα με τον κινητήρα και πέσει στην 5η θέση.



Τότε ήρθε η κλήση από την Audi. Η γερμανική εταιρεία σχημάτιζε μια νέα αγωνιστική ομάδα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και κάλεσε τη Μισέλ Μουτόν να ενταχθεί σε αυτήν. Η Γαλλίδα προτιμήθηκε έναντι αρκετά πιο προβεβλημένων ανδρών οδηγών και μάλιστα της δόθηκε το πράσινο φως να έχει γυναίκα συνοδηγό, την Φαμπρίτσια Πονς.

Η ίδια θυμάται ότι δεν περίμενε αυτήν την εξέλιξη: «Όταν με κάλεσα από την Audi ήταν το απόλυτο σοκ για εμένα. Όταν είσαι μια Γαλλίδα οδηγός και σε καλούν από μια γερμανική ομάδα να τρέξεις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα απλώς δεν το πιστεύεις. Δεν ήξερα πού πήγαινα αλλά δεν υπήρχε καμία περίπτωση να αρνηθώ. Και ο ομόσταβλός μου θα ήταν ο Χάνου Μικολα. Πάντα τον θαύμαζα, ήταν ένας από τους πιο σπουδαίους. Και τώρα θα τρέχαμε για την ίδια ομάδα».



Το 1981 ήταν η πρώτη της χρονιά στο τιμόνι του Audi Quattro, ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου που ήταν το πρώτο που ξεπερνούσε σε απόδοση τους 300 ίππους, με τούρμπο, και είχε και τετρακίνηση. Στο δεύτερο αγώνα, στο Ράλι Πορτογαλίας, πήρε την 4η θέση παρά τα προβλήματα με τα ηλεκτρονικά. Και λίγο αργότερα, στο Ράλι Σαν Ρέμο στην Ιταλία ήρθε η πρώτη νίκη. Μια νίκη που ήρθε στα ίσια απέναντι σε οδηγούς όπως ο Χένρι Τόιβονεν και ο Άρι Βάτανεν, που πήρε το πρωτάθλημα εκείνη τη χρονιά.
Νίκη στο ράλι Ακρόπολις και μάχη για τον τίτλο

Το 1982 ήταν μια μεγάλη χρονιά για τα ράλι και η Μουτόν θα ηγούταν της Audi στην προσπάθειά της να πάρει το πρωτάθλημα, έχοντας απέναντί της ονόματα όπως ο Βάλτερ Ρερλ με Opel, ο Μάρκου Άλεν με τη Lancia 037 και φυσικά οι οδηγοί της ίδιας ομάδας, όπως ο Χάνου Μικολα. Τη χρονιά εκείνη η Μουτόν έδειξε από τι είναι φτιαγμένη. Πήρε 3 νίκες μέσα στη χρονιά, σε Πορτογαλία, στο Ράλι Ακρόπολις και στη Βραζιλία και έφτασε να διεκδικεί τον τίτλο μέχρι τον προτελευταίο αγώνα. Στο τέλος όμως ο Βάλτερ Ρερλ ήταν εκείνος που κατάκτησε τον τίτλο, αφήνοντας τη Μουτόν 12 βαθμούς πίσω.



Στο Ράλι Ακρόπολις του 1982 ξεκίνησε ένας αριθμός πληρωμάτων που σήμερα φέρνει ζάλη: 136. Από αυτά, μόλις τα 32 είδαν τη σημαία του τερματισμού. Οι Μουτόν και Πονς όχι μόνο τερμάτισαν αλλά θριάμβευσαν, αφήνοντας πίσω τους τον Ρερλ στη 2η θέση με διαφορά πάνω από 13 λεπτά. Στο τέλος της χρονιάς η Audi κέρδισε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και η Μουτόν το Βραβείο International Rally Driver of the Year από το Autosport.
Η Μουτόν παραμένει στις επάλξεις έως σήμερα

Η νικήτρια του Ράλι Ακρόπολις ανέλαβε θεσμική δράση το 2010, όταν έγινε η πρώτη Πρόεδρος της Επιτροπής Γυναίκες και Μηχανοκίνητος Αθλητισμός της FIA. Επίσης, το 2011 έγινε διευθύντρια του WRC από τη FIA.



Η Μισέλ Μουτόν ήταν γνωστή όταν έτρεχε ως το «Μαύρο Ηφαίστειο», λόγω της πλούσιας μαύρης κόμης της και του εκρηκτικού της χαρακτήρα. Είχε τις ικανότητες, την τόλμη και την αποφασιστικότητα να πρωταγωνιστήσει σε ένα χώρο που ήταν αποκλειστικά ανδροκρατούμενος, σε μια εποχή που η επικρατούσα άποψη ήταν ότι για να οδηγήσεις σε αγώνες στο κορυφαίο επίπεδο έπρεπε να έχεις «μπράτσα». Η Μουτόν στην πράξη απέδειξε ότι όλα αυτά είναι απλώς ανοησίες και το γεγονός ότι μετά από αυτήν δεν βρέθηκαν άλλες αγωνιζόμενες να ακολουθήσουν το παράδειγμά της παραμένει ένα μεγάλο μυστήριο και για αυτήν την ίδια.

Το βέβαιο είναι ότι εκεί που μετράει, πίσω από το τιμόνι μερικών πολύ τρομακτικών αυτοκινήτων και μέσα στις Ειδικές Διαδρομές των πιο δύσκολων ράλι, η Μισέλ Μουτόν κοίταξε στα μάτια τους πιο φημισμένους οδηγούς και όχι μόνο δεν τους φοβήθηκε, αλλά τους ανάγκασε να τη σεβαστούν και απέδειξε ότι το φύλο δεν παίζει κανένα ρόλο. Οι Έλληνες θεατές το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό, ήδη από το μακρινό 1982 που την χειροκρότησαν θερμά στις ειδικές του Ράλι Ακρόπολις.

Μάλιστα θα έχουμε τη δυνατότητα να χειροκροτήσουμε και πάλι τη μεγάλη κυρία των αγώνων στο ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις, καθώς ως Εκπρόσωπος Ασφάλειας της FIA, θα περνά μισή ώρα πριν την εκκίνηση κάθε ειδικής διαδρομής για να δώσει το τελικό ΟΚ.
gazzetta.gr
Image Credit: Audi Media

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Σελίδες